lördag 24 oktober 2009

Vem har snott mina virknålar?

Jag har två 10:an virknålar. En i metall och en i plast. Båda är borta, vem har snott dem?

Det är fantiskt ganska frustrerande att leta efter virknålar, stickor, Quck knit-krokar och annat som har en tendens att försvinna. Jag måst hitta på ett bra förvaringssystem för grejerna. Ett eget hobbyrum är en våt dröm, men bor man som vi fem pers i en liten fyra med inga förvaringsutrymmen så kan man ju glömma såna saker. Nej hos oss råder kaos bland det mesta. Be mig inte hitta en fungerande penna. Antingen hittar jag bläckpennor som inte fungerar eller blyertspennor som måste vässas, men vart pennvässarna är vet ingen och ändå finns det en tre fyra stycken av dem.

Igår blev det mer hobbymaterial hit.
* En Quik knit ring i strl XS så dottern kan göra vantar och sockor till dockorna.
* Materialpaket julstrutar så vi har nått att göra ihop med barnen
* Materialpaket julsvampar (hur förvarar man sylvassa filtnålar på ett bra sätt).

Jag vill förövrigt att det ska bli närmare jul så man kan börja julpynta och pyssla lite mer. det är mysigt med jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar